School!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Judith Ravenswaaij - WaarBenJij.nu School!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Judith Ravenswaaij - WaarBenJij.nu

School!!

Door: Doe een gok.

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Afgelopen maandag was mijn eerste dag school (en die van Madison), iets waar ik super veel zin in had. Zodra mijn moeder m'n broer en mij uit de auto had gegooid, werd ik van alle kanten aangestaard door iedereen. Ik moest snel m'n boekentas dumpen in m'n nieuwe klaslokaal, om vervolgens de principal te ontmoeten. Zodra ik de deur, het lokaal in, open deed, begon iedereen te juichen, giechelen, andere waanzinnige geluiden te maken en weet ik niet wat. Nadat ik met het schoolhoofd had gepraat, moest ik de ceremonie voor de first graders bijwonen in de gymzaal. Ze zeiden dat Madison en ik ons niet hoefden te introduceren - dat zou zij voor ons doen.
Zeiden ze.
Niet dus. Madison moest eerst en introduceerde zichzelf in het Engels. Toen moest ik. Ik begon in het Koreaans, zodat die hele introductieweek van YFU nog enig nut had gehad. Zodra ik hallo zei, ging de halve gymzaal juichen en klappen als apen. Later die dag moest ik me ook voorstellen aan de leraren, en natuurlijk aan mijn klas. Die laatste was nog het meest mislukt, omdat ik de hele tijd moest lachen.

Zowel maandag en dinsdag werd ik de hele tijd aangestaard, zenuwachtig begroet en nagekeken. Ik heb een paar keer gehad dat als ik naar iemand glimlachte, ze zich helemaal verbaasd naar hun vrienden omdraaiden, zo van; ze lacht naar míj! Mensen verzamelden zich voor het raam van het lokaal om me te zien zitten. De meisjes komen allemaal op me af en stellen zich voor, zeggen dat ik mooi ben/mooi haar heb/schattig ben/mooie kleur ogen heb/leuke spullen heb/enz. Ik kan erg goed met m'n vrouwelijke klasgenoten opschieten en woon met één in hetzelfde apartementencomplex. De jongens kijken naar me als ik niet naar hen kijk, giechelen met elkaar als meisjes (het is gewoon een feit dat jongens hier giechelen) en denken dat ik ze niet versta als ze mijn naam zeggen waar ik naast sta. In de tien minuten pauze tussen de lessen (je blijft hier in één lokaal), verzamelen ze zich in één groep en spelen steen, papier, schaar. Degene die verliest wordt met een missie op mij afgestuurd, maar hij komt nooit aan, want hij durft niet. Een leraar vroeg de jongen die naast me zit gisteren, om dingen te vertalen in het Engels, want hij wilde me vragen stellen over Nederland. Het heeft ongeveer tien minuten geduurd voordat de jongen me aan durfde te kijken en daarna nog vijf voordat hij een paar woorden uit zijn strot geperst kreeg. Het was erg grappig.

Maandag aan het einde van de middag ben ik met een paar klasgenootjes naar huis gewandeld, en ze trakteerden me op Koreaans voedsel wat ik per se geproefd mOEt hebben. Het was inderdaad best lekker. xD Toen ik thuis kwam, heb ik samen met mijn broer de hond een Superman-pakje aangetrokken en gelachen om hoe stom het eruit ziet.

Dinsdag was vrij saai, want ik moest nu alle lessen bijwonen, zonder boeken en snapte er geen ene hol van. Het is hier niet heel erg als je in slaapt valt tijdens de les, dus dat heb ik een paar keer bijna gedaan. Het beste middel om wakker te blijven, echter, is te kijken naar mensen die wel in slaap vallen. Het is namelijk erg grappig. De jongen naast me moet echt pijn in zijn nek hebben gehad toen de dag voorbij was, want hij heeft de hele middag zitten knikkebollen.

Woensdag aan het einde van de dag kreeg ik m'n boeken, toen ik er dus niet zoveel meer aan had. Tijdens de lessen ervoor heb ik maar Koreaans geleerd, want daar heb ik nu officieel toestemming voor. Ik had ook voor het eerst Engelse les!!!! Iets wat echt zwaar tegenviel, want er komt eigenlijk weinig Engels aan te pas. Thuis heb ik een beetje op de bank gehangen met Yeonghwan en gekletst over van alles en niets, wat erg leuk was. Tijdens het ontbijt en avondeten praat hij eigenlijk nooit, en voor de rest zit hij op zijn kamer te leren. Het was dus leuk om eens een serieus gesprek met hem te voeren.

Gisteren heb ik voor het eerst sinds zaterdag drie van de vier jongens gezien waar ik mee uit ging op zaterdag (echt, waar hangen die lui uit de hele tijd??). Verder heb ik nog maar wat Koreaans geleerd en geslapen in de tien minuten pauzes. Mijn homeroom teacher heeft me ook gevraag om een presentatie over Nederland te geven in verschillende klassen, omdat ze denkt dat mensen niet zoveel over Nederland weten. Ha. Ha ha ha ha. -.-

Vandaag had ik de eerste drie uur muziek, waarbij ik weinig muziek voorbij heb horen komen, dus heb ik m'n hoofd maar op de tafel neergelegd en daarbij misschien een heel klein beetje eventueel mijn ogen gesloten voor een stevige dut. Hoewel ik altijd zorg dat ik er voor elf uur in lig (ik sta half zeven op), ben ik standaard moe. Ik heb denk ik ook officieel een Vriendin gemaakt, maar ik weet het niet zeker, want ik ben niet zo goed in dat soort dingen.

verder weet ik niet goed wat ik moet schrijven en ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee, dus dit was het weer. Als jullie nou nog niet slap geouwehoerd zijn, weet ik het ook niet meer.

  • 07 Maart 2014 - 13:52

    Rebecca:

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XDDDDDDDD

    I WISH YOU GOOD LUCK WITH EVERYTHING XD

    nEE, uhm, het klinkt echt super leuk allemaal XD je valt natuurlijk extra op door je haar :P
    En je weet dat slapen in de klas geen goede indruk maakt, en vooral niet in de eerste week! Maargoed, :)


    SUCCES <3

  • 07 Maart 2014 - 14:53

    Brigit :

    Hahahaha, wat een verhaal. Slapen tijdens de les? Nee dan ben ik blij te lezen dat je Koreaans gaat leren tijdens de les.

    En ja wat ga je over Nederland vertellen:
    * Dat iedereen op klompen loopt en overal tulpen staan (NOT)
    * voetbal de belangrijkste sport is (oh ja Guus Hiddink)
    * dat we een ander schoolsysteem hebben (zonder slapen en school uniformen)
    * dat we een koning hebben (en vrij hebben op zn verjaardag)

    Misschien stimuleert dat de Koreanen om naar Nederland te komen? Maar als ze niet gewend zijn aan onze directe manier van communiceren weet ik niet of dat wel een goed idee is. Als ik jou zo hoor is dat een groot verschil.

    Have Fun!
    liefs
    Brigit

  • 07 Maart 2014 - 17:51

    Evelyn:

    Wel lachen om te horen hoe dat op school is. Hopelijk snap je uiteindelijk meer van de lessen!

    Kan niet wachten om er meer over te horen!

  • 08 Maart 2014 - 09:06

    James:

    Hoi Judith,
    Erg leuk om te horen dat je in Korea goed bent aangekomen en al begonnen met de uitdaging op de nieuwe school en in de vreemde omgevingen. Je zou treffen alleen leuke dingen maar ook rare en onduidelijke dingen. Beiden zullen je brengen om de mensen, hun hart en de Koreaanse cultuur en taal te laten leren.
    Juichen, gielen, soms negatieve reacties voor vreemdelingen heb ik ook vaak gezien bij Nederlandse middelbare scholen, wanneer ik Koreaanse leerlingen op hun scholen begeleidde.
    De leerlingen op je huidige school zijn denk ik veel verlegen en hebben geen idee hoe ze moeten reageren op een mooi Nederlands meisje en met elkaar omgaan.
    Ik denk dat je slim bent om al die dingen goed zal regelen.
    Hoop dat je Koreaanse taal snel groeit en het leven daar leuker wordt.
    Met groetjes,
    James

  • 08 Maart 2014 - 09:10

    James:

    Ik bedoelde: "Je zou treffen niet alleen leuke dingen maar ook rare en onduidelijke dingen."

  • 08 Maart 2014 - 12:59

    Floortje, Die Ene:

    Oh~~~
    Eerst moet ik zeggen.. Ik ben echt in 't verkeerde land geboren gewoon. Zo jaloers op dat slapen in de klas! Zo jaloers. (maken ze ook hele drama's over trouwens)

    Ben blij te horen dat het zo leuk en hilarisch is allemaal, hoeveel heb je al wel niet moeten huilen XD
    Hoop dat alle informatie je niet te veel wordt, maar dat komt vast wel goed!

    Succes volgende week weer op school!
    (Zo ik heb gekoment XP)

  • 10 Maart 2014 - 12:30

    Ellen:

    He Judith,
    Wat leuk om je ervaringen te lezen en wat is het een andere wereld waarin je terecht bent gekomen. Ik vind ook dat je erg leuk schrijft!
    Kus Ellen

  • 11 Maart 2014 - 09:27

    Adri Hoveling:

    Hoi, van Rebecca je blog gekregen. Bijzonder wat je doet. Geniet er van! Super ervaring!
    groeten aan Goes Iedienk!


  • 11 Maart 2014 - 21:11

    Sandrine:

    Wahahaha, dit is te mooi om te lezen.
    Glad you're having fun.

    Maareh.. wanneer gaan we nou skypen??


    Kusjes

  • 12 Maart 2014 - 13:19

    Tante Trees:

    Wat een leuk verhaal. Je hebt alles mee om op te vallen in Korea. Je lengte en je blonde haar. Je voelt je zo langzamerhand als een beroemdheid, die ook altijd door iedereen aan en nagekeken wordt. Dat aanstaren hebben je oma en ik ook meegemaakt toen we in China waren. Het liefst willen ze nog met je op de foto.
    Wat een vreemde manier om tijdens je les in slaap te vallen. Gelukkig kennen ze dit in Nederland nog niet. Vind je het niet makkelijk om s-morgens zonder te kiezen zo in je kleren kunt springen.
    Is het een aardige plaats waar je nu woont of een klein dorpje?
    We hebben een groot feest gehad toen opa 80 werd. Je hebt niets gemist want het was zonder de kleinkinderen. Voor hun komt dat feest nog. Judith geniet van al je nieuwe en vreemde ervaringen. Het allerbeste. Liefs van tante trees

  • 12 Maart 2014 - 21:46

    Marjon Vogel:

    Hoi Judith,

    War leuk om al je verslagen te lezen.
    Ik wens je een fijne tijd toe en veel succes met alles.

    Groetjes, Marjon

  • 13 Maart 2014 - 21:23

    Annemieke:

    Lieve Judith,

    de tranen lopen over mijn wangen van het lachen; ik zie het voor me! En die hond: blaas naar hem als een kat, en anders flink bij het nekvelletje pakken en aan de kant zetten. Als je dan ook heel hard FOEI zegt leert hondlief gelijk wat Nederlands. Die arme Koreaanse mensen hebben waarschijnlijk dat bericht op FB gelezen over die ogen en dat neerslaan... ze durven gewoonweg niets meer. Vertel ze maar dat je sinds drie jaar geen enkelband meer draagt en redelijk ongevaarlijk bent. Behalve als... ;-)
    Wij hebben nog een akkefietje gehad met Bella en een buurhond; onze Bella denkt dat ze een leeuw is en onze buurhond houdt niet van leeuwen. Maar zowel Bella als hond zijn weer genezen van hun verwondingen. Onze Parker (je weet wel het nijn) heeft wat problemen met de vroege lente en de verharingen die daar bij horen maar ook dat is onder controle want Merel en ik hebben gewoon een ziekenboeg ingericht in de schuur. Daar zitten Loes en Parker nu in een grote ren totdat de kont van Parker kaal genoeg is. (cryptisch he? maar wel netjes). Afgelopen week hebben we: 2 kroelende eekhoorns gezien dus we krijgen kleintjes; 1 grote uil dus we wachten af. De goudvis is inmiddels verhuisd naar de vijver in jullie tuin; ik ben klaar met die prutbak en wil een jacuzzi. Maar daar moet Paul het nog mee eens zijn. We houden je op de hoogte. dikke knuffelMiek

  • 14 Maart 2014 - 21:45

    Annie Bakker:

    Hoi Juud,


    Wat leuk dat je ons mee laat genieten van al je grappige en hilarische belevenissen.
    Knap van je om Koreaans te leren spreken!
    Krijg je ook nog gelegenheid om iets van het land te zien?

    Ik wens je heel veel plezier !

    Lieve groetjes,

    Annie Bakker

  • 17 Maart 2014 - 19:46

    Nelleke:

    Hey Juud,

    Wat ben ik trots op mijn achternicht. Ik geniet van je verhalen en belevenissen in Korea. Leuk om te lezen over alle gewoontes in Korea. Echt heel gaaf! Heel veel plezier. Geniet ervan dit is een ervaring die je nooit meer gaat vergeten! Groetjes Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Judith

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 813
Totaal aantal bezoekers 35891

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 01 Januari 2015

Korea-reis.

Landen bezocht: